Fakta om föreningen

Föreningen Alsterbro-Bäckebo UVG är en ekonomisk förening som bildades 2009-05-13.

Alsterbro-Bäckebo UVG vill förmedla en helhetssyn på Alsterbro och Bäckebo och fokusera på sambandet mellan livskvalité och livet på landsbygden. Vi arbetar över alla gränser och förenar föreningslivet med arbetsgemenskap. Vi gör det genom kunskapsspridning och opinionsbildning i vår tidning 125:an och på vår hemsida.

Föreningen har investerat mer än över 4 miljoner och lagt ner över 12.000 frivillighetstimmar i de projekt som man startat sedan 2009. Många av våra medlemmar arbetar professionellt med landsbygdsutveckling.

Alla som värnar om Alsterbro och Bäckebo är välkomna att bli medlemmar! Välkommen i Alsterbro-Bäckebo UVG ekonomisk förening!

Vi värnar och vårdar vårt Alsterbro och Bäckebo!

Välkommen att delta!

Alsterbro-Bäckebo UVG Ekonomisk Förening